Silnik SsangYong 2.2 e-XDi o mocach 178KM lub 181KM wszedł do produkcji w 2015 roku i miał zastosowanie w takich modelach jak Korando, Rexton, Rodius czy Musso. Jednostka pochodzi od Mercedesa ale zostało w niej przeprowadzone szereg modyfikacji. Konstrukcyjnie opracowana z uwzględnieniem najnowszych standardów, spełniająca rygorystyczne normy spalin Euro 6. Została wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik seryjnie występował z 6 biegową skrzynią manualną lub 7-biegowym automatem Mercedesa 7G-Tronic.
Pierwsza odmiana o mocy 178KM /400Nm stosowana była w latach 2015-2016 a od 2017 roku silnik po małej modyfikacji otrzymał moc 181KM/420Nm. Oba silnik są dosyć dynamiczne i bezproblemowo reagują na pedał gazu, jak na masę samochodu można śmiało powiedzieć że silnik jest dynamiczny. Spalanie również jest na przyzwoitym poziomie średnio wychodzi w granicach 8l !!! Podsumowując, jednostka 2.2 Xdi jest godna polecenia użytkownicy powinni być zadowoleni z osiągów kultury pracy oraz spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |