Silnik SsangYong 1.6 e-XDi D16DT o mocy 115KM z momentem obrotowym 300Nm to konstrukcja koreańska, która weszła na rynek w 2015 roku. Jednostka opracowana z uwzględnieniem najnowszych standardów, spełniająca rygorystyczne normy spalin Euro6. Jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek chłodzoną powietrzem oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Obecnie silnik napędza dwa modele crossover-ów: Tivoli oraz XLV.
Pod względem parametrów wygląda nieźle, jest dosyć elastyczny i jak na 115KM w miarę dynamiczny, na pewno jego największym atutem jest niski poziom spalania który oscyluje w granicach 6l. Auta z tą jednostką są idealnym rozwiązaniem w ruchu miejskim gdzie moc oraz dynamika jest w zupełności wystarczająca. Podsumowując, silnik 1.6 e-Xdi to nowoczesna konstrukcja o bardzo dobrych parametrach wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |