Silniki SsangYong XDi / e-XDi są stosowane w samochodach marki
Silnik SsangYong 2.0 XDi 16V 141KM D20DT był produkowany w latach 2005-2012 i montowany w modelach Actyon oraz Kyron.Silnik występowała w dwóch odmianach z Euro 3 w latach 2005-2008 oraz wersja po modyfikacji z Euro4 od 2008-2012.Konstrukcja klasyczna wykonana z żeliwa wyposażona w układ wtryskowy Delphi Common Rail z rozrządem opartym na łańcuchu oraz turbosprężarką Garrett GTB1549V.W 2008 roku po modyfikacji jednostka otrzymała nowy układ wtryskowy i spełniał wyższe normy spalin Euro 4 tą wersje można rozpoznać po aluminiowej chłodnicy EGR.
Silnik uchodzi za trwały jednak ma słabe punkty do najbardziej uciążliwych i kosztownych należą awarie wtryskiwaczy przeważnie spowodowane złej jakości paliwem.Kolejne przypadłości to awaryjny napinacz łańcucha rozrządu który daje się we znaki już przy 50 tys/km ! Mechanicy sygnalizują problemy z zatykającym się EGR-em oraz problematyczny zawór podciśnienia Turbiny.Po za tym silnik może poszczycić się dobrą dynamiką wysoka kultura pracy oraz przyzwoitym poziomem spalania .