Silnik Toyota 1.9 D 8V 1WZ o mocy 70KM, który znajdziemy pod maską Toyoty Corolli E11 to jednostka zapożyczona z koncernu PSA (DW8) i miała szerokie zastosowanie w samochodach Citroen, Peugeot. Konstrukcja bardzo prosta, brak w niej skomplikowanego osprzętu takiego jak turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę to jest ona bardzo przeciętna. Kolejnym minusem jest głośna praca dobiegająca do wnętrza pojazdu.
Poziomy spalania są na satysfakcjonującym poziomie, mieszczą się średnio w granicach 6.0l/100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. Reasumując silnik 1.9D są to proste przestarzałe konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
pompa rotacyjna
Średnia (głosów: 1) | (7.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 2.0/10 |