Silnik Toyota 2.0 D 8V o mocach 72 lub 73KM produkowany od 1984 r do 2004 roku miał zastosowanie w modelach Corolla E10, E11, Carina E. Silnik wolnossący z wtryskiem pośrednim, od 1997 roku w modelu Corolla E11 zasilany elektroniczną pompą wtryskową. Konstrukcja bardzo prosta, brak w niej skomplikowanego osprzętu takiego jak turbosprężarki czy koła dwumasowego. Jeśli chodzi o dynamikę oraz przyśpieszenie to jest na bardzo przeciętnym poziomie jeśli jednak nie zależy nam na osiągach a na przemieszczaniu się z punktu A do punktu B, silnik jak najbardziej zda egzamin.
Kolejnym minusem jest jego głośna praca, dobiegająca do wnętrza pojazdu. Poziomy spalania są na bardzo satysfakcjonującym poziomie mieszczą się średnio w granicach 6.0L na 100km. W przypadku jakiejkolwiek awarii silnika, usterka jest łatwa do regeneracji, a poniesione koszty niskie. Również części zamienne są ogólnie dostępne na rynku wtórnym. Reasumując silniki 2C / 2C-E są to proste konstrukcje, które nie grzeszą kulturą pracy. Z drugiej jednak strony nieskomplikowanie technologicznie gwarantują szybką i tanią naprawę.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pompa
Pompa wtryskowa
Średnia (głosów: 2) | (9.2) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.5/10 |