Silnik Toyota 3.0 TD 8V 1KZ-TE o mocy 125KM był stosowany w Toyocie Land Cruiser od 1993 do 2009 roku. Jednostka trwała o prostej konstrukcji, nie stwarzająca większych problemów, przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi powyżej 500 tys km. Silnik wyposażony we wtrysk pośredni z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową. Wadą jest głośniejsza praca jednostki, za to większa żywotność oraz niższe koszty naprawy w razie awarii. Do największych przypadłości tej jednostki można zaliczyć problemy z pękającą głowicą – powodem tej usterki jest przegrzanie silnika. Na szczęście naprawa jak na tego typu jednostkę nie jest bardzo wysoka koszty mogą się zamknąć w kwocie 3000zł .
Poza tym jednostka uchodzi za bardzo trwałą jak również jej osprzęt – oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji. Na plus trzeba zaliczyć prostą konstrukcję silnia oraz dostępność części. Użytkownicy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, który oscyluje w granicach 10-11 l co jest bardzo dobrym wynikiem biorąc pod uwagę pojemność silnika oraz masę auta. Również 125KM mocy bezproblemowo wystarcza do spokojnej jazdy a dynamika jest na przyzwoitym poziomie. W 2001 roku jednostka został wyparta przez nowoczesny silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail 3.0 D4D.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: pośredni
Pośredni-pompa Denso VE rotacyjna
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |