Silnik Toyota 1.4 D-4D o mocy 75KM występował w dwóch modelach Toyoty – Yaris oraz Yaris Verso a także w MINI R50 i był uzupełnieniem wersji 90-konnej. Jest to najmniejszy silnik Diesla oferowany przez japoński koncern a miał on debiut w 2001 roku w Toyocie Yaris. Jednostka 4-cylindrowa posiadająca wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch, które są stosunkowo tanie w zakupie oraz regeneracji.
W tej odmianie silnik współpracuje z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek i nie posiada często awaryjnego koła dwumasowego. Ponadto jednostka posiada bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch co jest niewątpliwie dużym atutem. Kierowcy chwalą silnik za niska awaryjność, przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Podsumowując Toyota skonstruowała bardzo dobrą jednostkę napędową która przy odpowiednim serwisowaniu nie stwarza problemów. W dodatku konstrukcja silnika nie jest skomplikowana i w razie ewentualnych awarii nie zrujnuje naszego budżetu .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 4) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |