Silnik Toyota 2.5 D-4D o mocach 120KM lub 144KM występował w samochodach typu Toyota Hilux. Konstrukcja silnika została oparta na poprzednich wersjach o oznaczeniu 1KZ, w której zastosowano szereg modyfikacji. Od 2005 roku występowała odmiana z mocą 120KM a od 2010 roku 144KM. W pierwszych odmianach silnika zastosowano system wtrysku bezpośredniego Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi a od 2010. r wtryskiwacze piezoelektryczne. O ile te pierwsze są tańsze w ewentualnych naprawach to niestety nowsze wersje są kosztowne w zakupie oraz problematyczne w regeneracji.
Poza tym w silniku występuje turbosprężarka VGT, rozrząd został oparty na pasku jak we wcześniejszych odmianach a jago interwał przypada na przebieg 150tys. km. Pierwsze wersje silnika nie posiadały filtra cząstek stałych dopiero w nowszych wersjach ze względu na wymogi stosowano DPF przez co jednostka spełniała normy Euro 5. W ogólnej opinii użytkowników silnik uchodzi za dosyć trwały jednak zdarzają się poważne awarie układu korbowo-tłokowego. Co do osiągów oraz pracy jednostki trzeba stwierdzić że o ile dynamika jest na przyzwoitym poziomie to kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Jednak jest to typowa jednostka której zadaniem jest praca w terenie a nie na trasie i tam sprawdza się doskonale, kultury pracy schodzi na drugorzędny plan.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |