Toyota

Silnik Toyota 2.4 D-4D 150KM 2GD-FTV

7569
Silnik Toyota 2.4 D-4D 150KM 2GD-FTV

Silniki Toyota D-4D / D-CAT są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.4 D-4D o mocy 150KM wszedł na rynek w 2015 roku. Jest to nowa konstrukcja koncernu Toyota z rodziny GD, która zastąpiła starsze modele z oznaczeniem KD. Jednostka została przygotowana do zasilania samochodów terenowych Hilux. Mocny, wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu wyposażony w technologię TSWIN (Thermo Swing Wall Insulation Technology) obniżający straty ciepła. Polega to na wykorzystaniu w ściankach komory spalania stopu aluminium z dodatkiem krzemu. Dzięki zastosowaniu tych technologii zmniejszono straty ciepła w układzie chłodzenia o prawie 30%.



Jednostka wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy realizowany za pomocą systemu wtryskiwaczami elektromagnetyczne Denso o ciśnieniu wtrysku aż 2200 bar. Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika oraz możliwość regeneracji w razie awarii. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka spełnia normy spalin Euro 5 i jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF a w niektórych wersjach zaawansowany system kontroli emisji spalin AdBlue. 

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: 2GD-FTV
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

11.05.2022 Hilux Rewo
(7.3)
Opinia: Wadliwy DPF
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Wady: DPF
  • Silnik: 150kM 2GD
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 30000
  • Spalanie: 9.8 l/100km
Odradzam