Silnik Toyota 2.8 D-4D o mocy 177 lub 204KM wszedł na rynek w 2015 roku. Jest to nowa konstrukcja koncernu Toyota z rodziny GD, która zastąpiła starsze modele z oznaczeniem KD. Jednostka została przygotowana do zasilania samochodów terenowych Toyota Hilux. Mocny wysokoprężny silnik z japońskiego koncernu wyposażony w technologię TSWIN (Thermo Swing Wall Insulation Technology) obniżający straty ciepła. Polega to wykorzystaniu w ściankach komory spalania stopu aluminium z dodatkiem krzemu. Dzięki zastosowaniu tych technologii zmniejszono straty ciepła w układzie chłodzenia o prawie 30%.
Jednostka wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy realizowany za pomocą systemu wtryskiwaczami elektromagnetyczne Denso o ciśnieniu wtrysku aż 2200 bar !!! Ich zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika oraz możliwość regeneracji w razie awarii. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka spełnia normy spalin Euro 5 i jest wyposażona w filtr cząstek stałych DPF a w niektórych wersjach zaawansowany system kontroli emisji spalin AdBlue.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 5.0/10 |