Silnik Toyota 2.0 D-4D 16V 2WW o mocy 143KM miała zastosowanie w modelach Toyota Avensis T27 oraz RAV4 IV. Jest to konstrukcja koncernu BMW którą znajdziemy również pod maską BMW 1, 3, 5, X1 i X3. Jednostka nowoczesna, w której zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań. Cel był jasny, lepsze osiągi wyższa kultura pracy a przede wszystkim obniżenie kosztów eksploatacji. Charakterystyczną cechą tej odmiany jest umiejscowienie rozrządu po stronie skrzyni biegów (w poprzedniku rozrząd montowano od przodu pojazdu). W tej odmianie silnika 143KM występuje układ wtryskowy z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi o ciśnieniu 1600 bar.
Niewątpliwie jest to atut dla tej odmiany ponieważ w razie awarii można je łatwo zregenerować. Ponadto zmodyfikowano turbosprężarkę VGT o zmiennej geometrii łopatek, która od tej pory była sterowana elektronicznie. Opisując turbosprężarkę należy zwrócić uwagę na jej stosunkowo niską trwałość oraz wysokie koszty obsługi w razie ewentualnej naprawy. Egzemplarze z przebiegiem 160-180 tys. kilometrów mogą przysporzyć sporo problemów. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych usterek które nie są obce tej jednostce, jest rozciągający się łańcuch odpowiedzialne za to są wadliwe napinacze oraz ślizgi. Zdarzają się egzemplarze gdzie łańcuchy się zrywają co prowadzi do uszkodzenia silnika. Ewentualne naprawa pociąga za sobą wysokie koszty. Kolejną poważną usterką są kolektory dolotowe w których pękają klapy wirowe i wpadają do cylindrów czego skutkiem jest uszkodzenie jednostki zdarza się to przeważnie przy przebiegu po wyżej 120tys .
Z drugiej jednak strony wiele silników ma już za sobą bardzo duże przebiegi, co właśnie prowadzi do powyższych awarii oraz jak również osprzęt który nie należy do zbyt trwałych koła dwumasowego około 150tys ,turbosprężarki VGT około 200tys. Reasumując 2 litrowa jednostka wysokoprężna z koncernu BMW charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania oraz niezłą kulturą pracy zwłaszcza w nowszych modelach, lecz wiele egzemplarzy miewa drogie usterki. Dlatego przed zakupem warto sprawdzić stan auta, silnika oraz jego osprzęt bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 3) | (7.4) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 9.7/10 |