Silnik Fiat 2.4 JTD o mocy 130-136KM zadebiutował w 1997 roku i miał zastosowanie w samochodach marki Alfa Romeo, Fiat oraz Lancia do 2001 roku. Była to największa jednostka wysokoprężna dla samochodów osobowych produkowana przez koncern fiat. Konstrukcja została oparta na 5-cylindrowym silniku 2.4TD z wcześniejszych lat produkcji . Posiadała 10 zaworową głowicę, wtrysk bezpośredni realizowany przez system Common Rail I-szej generacji z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.
W tej odmianie nie znajdziemy uciążliwego osprzętu takiego jak Filtr cząstek stałych czy EGR co w późniejszych odmianach było standardem. Do najczęstszych problemów jednostki trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu -przepływomierza, pompy wysokiego ciśnienia czy awarie czujnika położenia wału. Wszystkie te usterki sa spowodowane przeważnie dużymi przebiegami a niżeli ich niską trwałością. Ogromnym plusem jest duża dostępność części zamiennych oraz używanych a serwis nie należy do skomplikowanych. W opinii użytkowników jednostka jest chwalona za dobrą kulturę pracy, niezła dynamikę i trwałość.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 10
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
I generacja 1997-2002r
2.4 JTD 10V -duża większa żywotność , prostsza konstrukcja, tańszy serwis
II Generacja od 2003r
2.4 JTD 20V MultiJet -bardziej zaawansowana technologicznie konstrukcja , droższy serwis , większa awaryjność . Dodatkowo zastosowano,filtr cząstek stałych
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |