Fiat

Silnik Fiat 2.4 JTD 10V 150KM

5157
Silnik Fiat 2.4 JTD 10V 150KM

Silniki Fiat D / TD / JTD są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 2.4 JTD o mocy 150KM wszedł do produkcji w 2002 roku i miał zastosowanie w modelach Alfa Romeo oraz Lancia. Jest kolejną odmianą po wersji 140KM która zadebiutowała w 2001 roku. Jednostka przeszła szereg modernizacji które pozwoliło na osiągnięcie bardziej rygorystycznych norm spalin Euro 3.


W silniku zastosowano nowsze wtryskiwacze których wydajność pozwoliło na osiągnięcie wyśrubowanych norm jak na tamte lata. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały aczkolwiek zdarzają się problemy z osprzętem – awarie pompy wysokiego ciśnienia, przepływomierza czy EGR-u. Obecnie dostępność części oraz serwis nie stanowią większego problemu. Właśnie ta odmiana jest do dziś najbardziej ceniona z małą awaryjność oraz dobre osiągi.  Wraz z upływem lat silnik zmieniał się pod względem technologicznym

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 10

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • awarie EGR
  • wysokie koszta obsługi
  • czujnik położenia wału w wersji 10V
  • pompa wysokiego ciśnienia wersja 10V

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.5)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

04.05.2016 Piotr
(10.0)
Opinia: Silnik igiełka tylko lać ropę i jeździć miałem go jakieś 4 lata zrobiłem 60tys. km jedyne co mi się zepsuło to zawór EGR za który zapłaciłem jakieś 80zł i to co w nim wymieniłem to rozrząd , olej co 9-10tys Valvoline maxlife 10w-40 półsyntetyk ,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 156 / 150
  • Rocznik / Przebieg: 2004
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
29.02.2016 Alfa Romeo 156
(9.7)
Opinia: silnik 2.4 JTD super motor 100% nie zawodny, jedyna awaria jaka spotkała mój silnik to zawór EGR koszt wyniusł jakieś 80-100zł. Polecam dużo lepszy niż te niemieckie VW i Audi TDI.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 156/150
  • Rocznik / Przebieg: 2002/380000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
02.05.2015 Damian
(10.0)
Opinia: Silnik rewelacja . Przejechałem tym samochodem 100 tyś .km . Była jedna awaria - czujnik położenia wału . Poza tym nic , tylko wymiana oleju i rozrządu . Spalanie 5,5 l ( jazda w koło komina ) , w trasie poniżej 5l ( przy prędkości 100-120km/h).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Lancia Lybra 150 PS
  • Rocznik / Przebieg: 2002 /250000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
20.11.2013 hipi
(8.3)
Opinia: Super silnik bardzo trwały, mało wrażliwy na złe paliwo,dobra dynamika,poziomy spalania w porządku,na minus spore koszta serwisu...
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: alfa 166 150KM
Polecam