Volkswagen

Silnik VW 2.5 R5 TDI 10V PD 130KM EA153

40929
Silnik VW 2.5 R5 TDI 10V PD 130KM EA153

Silniki VAG 2.5 TDI / 2.8 TDI / 5.0 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.5 R5 TDI 10V z rodziny EA153 o mocy 130KM był stosowany od 2003 do 2009 roku w samochodzie VW Transporter T5 oraz Multivan V. Konstrukcja została oparta na starszej wersji silnika 2.5 TDI EA381. Zastosowano tu pompowtryskiwacze zamiast pompy VP44.  Nowością jest wyeliminowanie rozrządu paskowego i zastosowanie bardzo trwałego układu przekładni zębatej (koła zębate), również cały osprzęt – alternator, klimatyzacja są napędzane przez przekładnie zębatą. Do najczęstszych przypadłości tej odmiany trzeba zaliczyć pobór oleju przeważnie około 1L na 15 tys/km jednak jest to uzależnione od danego modelu.


Użytkownicy również sygnalizują problemy z głowicą cylindrów oraz wałkami rozrządu, przeważnie odpowiada za to złej jakości olej silnikowy oraz jego interwał. Również trzeba nadmienić o problemie gumowych uszczelek pod wtryskiwaczami które powodują wycieki oleju napędowego który przedostaje się do oleju silnikowego- skutkiem tego jest spadek ciśnienia. W latach 2006-2009 silnik występował z filtrem cząstek stałych DPF, który jest dosyć problematyczny, zwłaszcza w jeździe miejskiej oraz przy przebiegu ponad 200 tys.


Wszystkie te awarii są uzależnione od eksploatacji jednostki, w większości aut z tym silnikiem użytkownicy bezproblemowo pokonują przebiegi ponad 500 tys. km bez większych problemów. Poza tym silnik może pochwalić się dobra dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 10

Typ wtrysku: pompa

Zalety

  • dobra dynamika
  • rozrząd -koła zębate
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • problematyczny filtr DPF
  • awarie wałka rozrządu
  • problemy z głowicą cylindrów
  • awarie uszczelek wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AXD, BNZ
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Koła zębate
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.4 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

47%
7%
7%
3%
27%
10%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

29.01.2024 Caravelle T5
(9.3)
Opinia: Bardzo dynamiczny i dobry silnik. Mam go w T5 Caravelle z 2008r. Zero jakichkolwiek problemów. Dobry olej, interwał max 12000km i silnik pracuje jak nowy. W porównaniu do 2.5TDI z T4 to przepaść na korzyść T5. Kultura pracy bardzo wysoka.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Brzmienie Dynamika Kultura pracy
Wady: Spalanie mogłoby być trochę mniejsze
  • Silnik: 2.5 TDI
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 274000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
29.12.2021 T5
(9.7)
Opinia: Dynamiczny i oszczędny z napędem na cztery koła
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 131
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam