Silniki Hyundai/Kia 2.0 CRDI o mocy 125KM D4EA montowane były jedynie w modelu Hyundai Santa FE. W silniku zastosowano nowsze rozwiązania oraz został wyposażony w nowszej generacji osprzęt. . Jednostka 4 cylindrowa posiadająca bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskami dostarczanymi prze firmę Bosch, plusem jest możliwość ich regeneracji oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT .W trosce o ekologie i spełnianie norm emisji spalin w niektórych odmianach wprowadzono filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro IV. Element często awaryjny, zwłaszcza jeśli pojazd użytkowany jest tylko w jeździe miejskiej.
W jednostce zastosowano pasek rozrządu a jego interwał przypada na 120tys/km lub 6 lat.Cechą charakterystyczną jest doskonała akustyka silnika oraz niskie spalanie. Podsumowując silnik 2.0 CRDI jest godny polecenia i nie przysparza większych problemów potencjalnym użytkownikom. Ponadto kultura pracy jest zadowalająca a usterkowość jednostki jest na niskim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |