Silnik 3.0 V6 CRDi 239KM (D6EA) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 5857

CRDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0 V6 CRDi o mocy 239KM był montowany od 2007 roku w samochodzie Hyundai ix55.Jednostka nowoczesna która została skonstruowana specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i spełniają normy spalin Euro 4.Konstrukcja zaawansowana technologicznie z aluminiową głowicą cylindrów,blokiem żeliwnym wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami o ciśnieniu 1600 Bar.Dzięki zastosowaniu nowej generacji układu wtryskowego było możliwe osiągnięcie tak wysokiego maksymalnego momentu obrotowego 451 Nm przy 1750 obr/min.W silniku zastosowano szereg innowacji takich jak nowy system dolotowy o zmiennej długości powiązany z układem zawirowania powietrza.Nowością jest również specjalny system rozruchu ISS (Instant Start System) oraz najnowszej generacji układ chłodzenia spalin wylotowych w EGR.Zadaniem układu ISS jest natychmiastowe nagrzanie świec żarowych a co za tym idzie szybki rozruch silnika w bardzo niskich temperaturach.Jednostka współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek VGT a rozrząd został oparty na łańcuchu co nie wątpliwie jest ogromnym atutem.Silnik charakteryzuje się bardzo dużo żywotnością i niską awaryjnością co pozwala na osiągnięcie przebiegów ponad 500-tys/km bez większych problemów !!! Na plus trzeba zapisać wysoką kulturę pracy oraz dynamika która jest na bardzo wysokim poziomie.

Zalety:
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność

Wady:
wysokie koszty obsługi
wysokie spalanie w ruchu miejskim

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(4)
Trwałość
 4.5/10
Utrzymanie
 3/10
Dynamika
 4.5/10

Głosy według opinii:

20

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Hyundai IX55 3.0 CRDI 04.10.2020
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: osiągi do spalania na bardzo dobrym poziomie bardo dobrze radzi sobie blisko dmc pod wzgledem mocy oraz spalania

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:moc w pełnym zakresie prędkości pojazdu przy granicznym DMC 2750kg, prosta konstrukcja i proste przejrzyste rozwiązanie nowinek technicznych lat 2010, niskie spalanie względem mocy i masy rzeczywistej pojazdu 2150-2300kg, koszty eksploatacji na przeciętnym poziomie

Wady:

Odmiana silnika: 239Rocznik: 2009Przebieg: 250000 Śr. spalanie: 9.5
ix55 25.09.2019
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: super dynamika ,

Trwałość
 (9/10)
Utrzymanie
 (6/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 239Rocznik / Przebieg: 2009 Śr. spalanie: 12

Samochody z tym silnikiem

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.