Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V CR o mocy 110, 114 lub 115KM to odmiany z rodziny silników EA288, które weszły do produkcji w 2012 roku i miały zastosowanie w samochodach Skoda Yeti, VW Jetta VI, Sharan III, T6 i Multivan VI. Jest kontynuacją wcześniejszych odmian EA189, w której zastosowano nowszy osprzęt oraz spełniono bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.
Jednostka przeszła szereg modernizacji i zastosowano w niej bardziej zaawansowany osprzęt. Wszystkie odmiany zostały wyposażone serynie w katalizator utleniania oraz filtr cząstek stałych DPF. Pierwsze odmiany spełniały standardowo normy spalin Euro5 a w późniejszych latach wprowadzono system oczyszczania spalin SRC, co pozwoliło spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Silnik zostały wyposażony w układ wtryskowy Common Rail firmy Bosch z wtryskami elektromagnetycznymi i. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika.. Konstrukcja silnika oraz osprzętu została przez lata udoskonalona i wyeliminowano najbardziej uciążliwe awarie z lat wcześniejszych. Nie oznacza to, że silnik stał się kompletnie bezawaryjny. Problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.
Tyczy się to modeli o wyższych przebiegach a zwłaszcza w autach użytkowanych w ruchu miejskim gdzie często dochodzi do zatkania filtra. W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta, używać odpowiedniego rodzaju olej niskopopiołowy, pamiętać o jego terminowej wymianie i unikać paliwa kiepskiej jakości. To pozwoli uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz problemem z DPF-em. Poza tymi mankamentami użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy jak również niskie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Olej
Pojemność oleju oraz jego wymiany mogą się różnić w zależności od wersji : 4.0l-4.3l-4.7l wymiana co 15.000 km lub 1 rok ewentualnie wersja LongLife 30.000 lub 2 lata !!!
Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF, serwis zaleca olej Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.
Średnia (głosów: 1) | (7.3) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 6.0/10 |