Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 100KM występuje w samochodach Renault Clio II i spełnia normy spalin EURO3. Jednostka w odróżnieniu od wersji 82-konnej różniła się większą turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz większym ciśnieniem doładowania. Dodatkowo silnik w odróżnieniu od słabszej wersji wyposażony w przepływomierz oraz wzmocnione sprzęgło o większej średnicy. Układ wtryskowy był identyczny, realizowany przy pomocy Bezpośredniego systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości.
Największym mankamentem tej odmiany była pompa wysokiego ciśnienia bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2003-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi . Kolejną przypadłością było obracanie się panewek korbowodowych co w konsekwencji doprowadzało do poważnej awarii silnika. Przeważnie odpowiadało za to złe smarowanie i wydłużony interwał wymiany oleju co 30.000 km . Ogromnym plusem tej odmiany był brak często awaryjnego osprzęty takiego jak koła dwumasowgo, oraz filtra cząstek stałych.
Na plus trzeba zaliczyć niski poziom spalania bardzo dobrą elastyczność i dynamikę. Awaryjność tej odmiany jest uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii. Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem warto sprawdzić jego stan aby uniknąć kosztownych napraw. Na szczęście firma Renault przez lata modernizowała jednostkę 1.5 dci i eliminowała bardzo awaryjne części tej jednostki, po 2006 roku silnik był praktycznie bezawaryjny.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |