Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 8V 100KM K9K EURO3

7134
Silnik Renault 1.5 dCi 8V 100KM K9K EURO3

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi  o mocy 100KM występuje w samochodach Renault Clio II i spełnia normy spalin EURO3. Jednostka w odróżnieniu od wersji 82-konnej różniła się większą turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz większym ciśnieniem doładowania. Dodatkowo silnik w odróżnieniu od słabszej wersji wyposażony w przepływomierz oraz wzmocnione sprzęgło o większej średnicy. Układ wtryskowy był identyczny, realizowany przy pomocy Bezpośredniego systemu Common Rail, a wtryskiwacze dostarczała firma Delphi. Nie należały one jednak do szczególnie trwałych zwłaszcza w kontakcie z paliwem kiepskiej jakości.



Największym mankamentem tej odmiany była pompa wysokiego ciśnienia bardzo awaryjna-łuszczenie- ścieranie łożysk w niej doprowadza do powstania opiłków metalu które dostaje się do całego układu wtryskowego i uszkadza go.Najwięcej problemów przysparzały jednostki z początkowych lat produkcji 2003-2005 przede wszystkim zasilane systemem Delphi . Kolejną przypadłością było obracanie się panewek korbowodowych co w konsekwencji doprowadzało do poważnej awarii silnika. Przeważnie odpowiadało za to złe smarowanie i wydłużony interwał wymiany oleju co 30.000 km . Ogromnym plusem tej odmiany był brak często awaryjnego osprzęty takiego jak koła dwumasowgo, oraz filtra cząstek stałych.



Na plus trzeba zaliczyć niski poziom spalania bardzo dobrą elastyczność i dynamikę. Awaryjność tej odmiany jest uzależniona od jej eksploatacji i serwisowania, zdarzają się egzemplarze które bez problemu przekroczyły 200.000 km bez najmniejszej awarii. Przed ewentualnym zakupem auta z tym silnikiem  warto sprawdzić jego  stan aby uniknąć kosztownych napraw. Na szczęście firma Renault przez lata modernizowała jednostkę 1.5 dci i eliminowała bardzo awaryjne części tej jednostki, po 2006 roku silnik był praktycznie bezawaryjny.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

Wady

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 712
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

20%
60%
20%
0%
0%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

12.11.2019 Clio II
(10.0)
Opinia: Silnik godny polecenia,wbrew krążącym negatywnych opiniach u mnie wszystko działa bez żadnych zastrzeżeń.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo niskie spalanie,dobra dynamika,brak awarii
Wady: nie odnotowałem takowych
  • Silnik: 65
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 213.tys
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam