Renault

Silnik Renault 1.5 dCi 8V 84KM-85KM K9K EURO4

10757
Silnik Renault 1.5 dCi 8V 84KM-85KM K9K EURO4

Silniki Renault 1.5 dCi / 1.9 dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 84-85KM wszedł do produkcji w 2005 roku. Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi. Odmiana o mocy 84KM montowana w Kangoo posiada już osprzęt Siemens jednak w wersji 85KM stosowanej w Thalii dalej znajdziemy układ wtryskowy Delphi, który został dopracowany i nie sprawia tyle problemów co jego poprzednik. Zmniejszono interwał wymiany oleju do 15.000 ty/km lub 1 rok co było główną przyczyną problemów z panewkami.



Niestety te awarie również się zdarzają -obrócenia się panewek korbowodowych co w konsekwencji prowadzi do poważnej i drogiej awarii. Plusem jest brak filtra cząstek stałych, silnik w tej odmianie mocy nie posiada dwumasowego koła zamachowego oraz turbina jest bez zmiennej geometrii łopatek. Oczywiście wpływa to na gorsze parametry oraz niższą pracę silnika. Jednak w razie awarii nie poniesiemy wyższych kosztów wymiany lub regeneracji tego osprzętu.



 Trzeba pamiętać żeby uniknąć w tych modelach poważnych awarii należy stosować się do zaleceń producenta, dotyczących rodzaju oleju oraz częstotliwości jego wymiany. Pamiętajmy również o terminowej wymianie filtrów oleju oraz paliwa i o tankowaniu paliwa wysokiej jakości na sprawdzonych stacjach. Podsumowując, silnik 1.5 dCi o mocach 84/85KM charakteryzują niskie poziomy spalania, wysoka kulturą pracy, oraz zadowalająca dynamik.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra elastyczność
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • obracające się panewki
  • awaria pompy wysokiego ciśnienia

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 718
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Delphi / Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok

Olej !
Serwis podaje wymiany oleju co 30.000 km lub 2 lata jednak mechanicy zalecają skrócenie wymiany do 15.000 km lub 1roku przez co zmniejszamy ryzyko poważnych awarii takich jak :
-awarii panewek
-awarii turbosprężarki

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
50%
0%
50%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami