Silnik Renault 1.5 dCi o mocy 103KM miał zastosowanie w latach 2007-2011 w Renault Kangoo II oraz Nissan Note. Jednostka miała zastąpić odmiany z poprzednich lat które były nader awaryjne, największym problemem był wadliwy układ wtryskowy firmy Delphi. Główną zmianą było zastosowanie nowego układu wtryskowego firmy Siemens mniej awaryjnego i tańszego w ewentualnych naprawach. .Jednostka wyposażona w dwumasowe koło zamachowe oraz turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz 6 biegową skrzynię.
Te elementy wpłynęły na bardzo dobrą kulturę pracy silnika dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania. Musimy pamiętać o regularnej wymianie olejów i filtrów oraz tankowaniu dobrej jakości paliwa. Silnik 1.5 dCi jest bardzo dobrą jednostką pod warunkiem odpowiedniego traktowania jej, nie wolno zaniechać terminowych wymian oraz tankowania złej jakości paliwa a wtedy bezproblemowo osiągniemy przebiegi 300 tys /km bez najmniejszej awarii !!!.
Co do trwałości tej odmiany sa podzielone zdania, wszystko zależy od jej użytkowania czy auto jest serwisowane czy nie. Znajdziemy na rynku silnik które przejechały ponad 300 tys bez najmniejszych problemów ale zdarzają się przypadki że przy przebiegach 200 tys. km zdarzały się poważne usterki. Przed zakupem warto się wybrać. do serwisu i sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |