Silnik Volvo 2.4 D5 o mocy 126KM z maks. mom. obr. 300Nm występował w dwóch modelach Volvo: S60 I FL oraz V70 II FL. Jest to druga generacja popularnej odmiany 2.4 D5, która weszła do produkcji w 2005 roku a zastosowano w niej nowszy i bardziej skomplikowany osprzęt. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie zmodyfikowanego układu wtryskowego II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1600 Bar. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.
Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF -Euro. Ponadto silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek chłodzoną cieczą oraz z kołem dwumasowym. Niestety nowsze odmiany nie są już tak bezawaryjne jak wcześniejsze odmiany. Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym, oraz problematyczny filtr cząstek stałych DPF. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim wtedy najczęściej dochodzi do jego zatkania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii.
Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niskie p spalanie. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością ponad 500 tys. kilometrów, oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu, serwisie i dbaniu o jego osprzęt.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |