Silnik Volvo 2.4 D5 o mocy 163KM z maks. mom. obr. 340Nm miał szerokie zastosowanie w modelach Volvo. Jednostka 5-cylindrowa II generacji, całkowicie opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo, która weszła do produkcji w 2005 roku. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch (nienaprawialne). Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.
Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF. Ponadto silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek chłodzoną cieczą oraz z kołem dwumasowym. Niestety nowsze odmiany nie są już tak bezawaryjne jak wcześniejsze.Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym, oraz problematyczny filtr cząstek stałych DPF.
Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim wtedy najczęściej dochodzi do jego zapchania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością która bezproblemowo pokonuje przebiegi po po wyżej 500tys kilometrów !!!
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |