Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T8 o mocy 180KM z maks. mom. obr. 350Nm miał zastosowanie w modelach Volvo C30, C70 II, S40 II i V50. Jednostka 5-cylindrowa całkowicie opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo, weszła do produkcji w 2006 roku. Najważniejsza zmiana w stosunku do wersji sprzed 2006r to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1600 bar. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.
Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF. Ponadto silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek chłodzoną cieczą oraz z kołem dwumasowym. Niestety nowsze odmiany nie są już tak bezawaryjne jak wcześniejsze odmiany. Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym, oraz problematyczny filtr cząstek stałych DPF.
Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim wtedy najczęściej dochodzi do jego zapchania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością oraz długą żywotnością która bezproblemowo pokonuje przebiegi po po wyżej 500 tys. kilometrów !!!
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |