Silnik 2.4 D5 20V 205KM (D5 244T10) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 7333

Volvo

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.4 D5 o mocy 205KM z maks.mom.ober 420Nm ma szerokie zastosowanie w marce Volvo modelach V30,V50,V70,S80 XC90,XC70,XC6.Jednostka 5 cylindrowa III -Generacji opracowany przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo która weszła do produkcji od 2009.r.Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego IIIgeneracji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 Bar !!! Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF -Euro5.Jednostka została wyposażona w nowej generacji dwustopniowy układ Turbo.Silnik zyskał na osiągach kulturze pracy oraz dynamice co wpływa na wyższy komfort użytkowania.Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszta obsługi w przypadku ewentualnej awarii.W opinii kierowców dominują pozytywne opinie,użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania.Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością,oraz długą żywotnością która bezproblemowo pokonuje przebiegi po po wyżej 500tys kilometrów !!!

Zalety:
bardzo dobra dynamika
wysoka kultura pracy
bardzo dobra elastyczność
bardzo dobre osiągi

Wady:
wysokie koszty serwisu
awarie filtra cząstek stałych DPF
awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 10/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

XC70 28.04.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Z tego co się orientuję ten silnik ma twin turbo i turbiny nie maja zmiennej geometrii jak zostało podane. Na pewno nie polecam zmieniać oleju co 30 tyś. km, ja zmieniam co 10 tyś. Silnik mocny, bardzo elastyczny, kultura pracy jak to silnik 5 cylindrów- specyficzna. Skrzynia automatyczna trochę tłumi jego możliwości ale auto klasy S80, XC70 nie wyobrażam sobie w manualu. Jak na razie DPF działa bez zarzutu ale monitoruję jego napełnianie i wypalanie poprzez OBD i aplikację - działa bez zarzutu i nie prawdą jest że na wypalanie trzeba jakieś procedury "odbębniać" (trzymanie na obrotach itp), filtr wypala się bez problemu w warunkach miejskich , zbyt duży postój (korek) zakończy procedurę wypalania, tak samo pozostawienie auta w trakcie wypalania na "P" skrzyni na biegu jałowym zakończy proces wypalania w ciągu max 2 minut i można spokojnie gasić - jak nie mam czasu wypalić do końca. Posiadam pakiem Polestar 225KM 470Nm - jest ok jak na auto 2t.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:bardzo dobra dynamika kultura pracy - choć nie urywa piękny dźwięk pryz przyspieszeniach (jak w każdym D5) bardzo dobra elastyczność bardzo dobre osiąg

Wady:dźwięk silnika w niektórych warunkach słyszalny w kabinie (bieg jałowy i do prędkości 60 km/h) - moje zdanie

Odmiana silnika: 2.4 D5 20V 205KM (D5 244T10)Rocznik: 2010Przebieg: 190000 Śr. spalanie: 8.2

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.