Volvo

Silnik Volvo 2.0 D3 20V 136KM D5204T7

23105
Silnik Volvo 2.0 D3 20V 136KM D5204T7

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D3 20V D5204T7 o mocy 136KM występuje w samochodach Volvo S60, V60, V70, S80, XC60. Jednostka 5-cylindrowa posiadają wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym.



W jednostkach zastosowano technologię start&stop, która wpływa bezpośrednio na zniwelowanie poziomów spalania. W celu przestrzegania rygorystycznych norm czystości spalin, silniki współpracują z problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas to może dojść do jego zapchania cząstkami niewypalonej sadzy i w konsekwencji spadku mocy silnika Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Jedną z nie wielu przypadłości tego modelu jest pasek alternatora plus napinacz. Serwis zaleca jego wymianę co 60 tys.km (zdecydowanie krótki okres).



Niestety pasek oraz napinacz potrafią dużo wcześniej się zużyć lepiej sprawdzić jego stan żeby uniknąć ewentualnej awarii. Należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy chwalą sobie silnik 2.0 D3 D5204T7 za dobrą dynamikę, przyspieszenie oraz niskie poziomy spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie paska osprzętu oraz napinacza

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5204T7
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

14%
0%
0%
29%
14%
43%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

18.07.2023 V60 R-Design MY2014
(10.0)
Opinia: Silnik pierwotnie miał 136KM, moc podniesiona do 180KM i moment 460Nm, zmieniony intercooler na większy, przejechalem nim ponad 150 Kkm, głównie autostrady, olej co 10K km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Średnie koszty obsługi
Wady: brak
  • Silnik: 180
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam