Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volvo 2.0 D5 16V DRIVe D4204T23 o mocy 235KM przy 4000 obr/min z maks. mom. obr. 480Nm wszedł do produkcji w 2017 roku. Znajdziemy go w modelach XC60 II, XC90 II, S90 II oraz V90II. Silnik zaawansowany technologicznie, posiada system SCR ze zbiornikiem AdBlue o pojemności 11,5l, spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d.
Jednostka wyposażona w podwójne doładowanie w układzie sekwencyjnym z jedną turbosprężarką VNT oraz wtryskiem sprężonego powietrza PowerPulse, którego zdaniem jest szybsze działanie turbiny. Silnik może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami, przyzwoitą kulturą pracy oraz świetną dynamiką.
Opinia:
Kupiłem nowy w 2018 roku. Po 5 latach 180k i peknięty tłok. Koszt w serwisie 50k za bowy blok do tego od razu nowe turbo i nowe wtryskiwacze. Razem 80k. Tyle w temacie.
2.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
małe spalanie
Wady:
niska trwałość
Silnik:
235
Rocznik:
2018
Przebieg:
180000
Spalanie:
8.5 l/100km
Odradzam
19.12.2022XC60 II
(7.3)
Opinia:
bardzo głośny, spalanie przeciętne ani wysokie ani niskie, bardzo dobra elastyczność, mało drgań.
Jako używany - uważał bym te silniki nie należą do najbardziej trwałych, a koszty mogą być wysokie. W kategorii nowego auta/ z niskim przebiegiem - polecam
6.0/10
7.0/10
9.0/10
Zalety:
dynamika
przyzwoite spalanie
Wady:
głośność
koszty serwisu
Silnik:
2.0 235 D5
Rocznik:
2018
Przebieg:
70000
Spalanie:
8.5 l/100km
Polecam
25.10.2022Xc60
(8.0)
Opinia:
jak się popsuje to drogi, a kiedyś się popsuje, jak to nowoczesny diesel. W kategorii nowego auta - jest okej. Używane - trzeba się liczyć z potencjalnymi kosztami. Przy przyspieszaniu wyje i ryczy co nie pasuje do takiego auta.