Fiat

Silnik Fiat 2.2 MultiJet II 16V 160KM DPF

3750
Silnik Fiat 2.2 MultiJet II 16V 160KM DPF

Silniki Fiat 2.0 / 2.2 / 2.4 MultiJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 2.2 MultiJet II o mocy 160KM został w prowadzony na rynek w 2017 roku. Konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologi, ma uzupełnić dotychczasową jednostkę 2.0 MultiJet. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym,świetną dynamiką oraz niskim poziomem spalania . Jednostka wyposażona w nowszej generacji filtr cząstek stałych zintegrowany z nowszym systemem oczyszczania spalin AdBlue spełniająca normy spalin Euro6d.



Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach. Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania , całość bloku ciśnieniowo odlana z aluminium. Wszystkie te zabiegi przekładają się na niższą wagę jednostki a co za tym idzie lepsze osiągi niższe spalania oraz dobrym wytłumienie hałasu. Silnik współpracuje z turbosprężarką zintegrowaną z kolektorem wydechowym.



W silniku znajdziemy bardzo zaawansowany technologicznie  układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania. Specjalnie zaprojektowany na nowo system wtrysku o ciśnienie 2000 bar z funkcją wtrysku o zmiennej prędkości. Aby obniżyć hałas wdrożono nowe rozwiązania zastosowano pompę olejową z przesunięciem oraz przeciw ważne wałki.  Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 100.000 km lub 5 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami