Silnik Fiat 2.2 MultiJet II o mocy 190KM został w prowadzony na rynek w 2017 roku. Konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologi, ma uzupełnić dotychczasową jednostkę 2.0 MultiJet. Silnik charakteryzuje się bardzo wysokim momentem obrotowym,świetną dynamiką oraz niskim poziomem spalania . Jednostka wyposażona w nowszej generacji filtr cząstek stałych zintegrowany z nowszym systemem oczyszczania spalin AdBlue . Po za spełnieniem rygorystycznych norm konstruktorzy postawili sobie za zadanie skonstruowanie jednostki o bardzo wysokiej kulturze pracy przy jednakowym obniżeniu hałasu i bardzo cichej pracy w różnych warunkach. Konsekwencja tego jest nowoczesna konstrukcja oraz innowacyjne rozwiązania , całość bloku ciśnieniowo odlana z aluminium.
Wszystkie te zabiegi przekładają się na niższą wagę jednostki a co za tym idzie lepsze osiągi niższe spalania oraz dobrym wytłumienie hałasu. Silnik współpracuje z turbosprężarką zintegrowaną z kolektorem wydechowym. W silniku znajdziemy bardzo zaawansowany technologicznie układ wtryskowy który ma odpowiadać za osiągi i niski poziom spalania. Specjalnie zaprojektowany na nowo system wtrysku o ciśnienie 2000 bar z funkcją wtrysku o zmiennej prędkości. Aby obniżyć hałas wdrożono nowe rozwiązania zastosowano pompę olejową z przesunięciem oraz przeciw ważne wałki. Konstrukcja pod względem wymogów oraz innowacji jest wykonana na najwyższych standardach a co za tym idzie jej osiągi oraz kultura praca stoją na bardzo wysokim poziomie a spalanie zostało zredukowane do minimum.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |