Silnik BMW 2.0d o mocach od 115 KM do 163 KM z oznaczeniem M47D20TU został wprowadzony w 2003 roku i był stosowany do 2007 roku. Jednostka jest kontynuacją poprzedniej wersji M47D20 z lat 99-03. W zmodernizowanej wersji wprowadzono nowsze rozwiązania, które poza poprawą parametrów, pozwoliły również spełnić bardziej rygorystyczne normy spalin. Jest to jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość stosunkowo łatwej oraz niedrogiej regeneracji. Współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym.
Właśnie te dwa ostatnie elementy należą do najbardziej awaryjnych. W dużej mierze wynika to z faktu, iż silniki mają za sobą duże przebiegi, a ich wiek to już ponad 10 lat. Po stronie plusów należy zapisać bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch oraz zadowalająca dynamikę i niskie poziomy spalania. Dodatkowo po roku 2004 w jednostce zaczęto montować problematyczny filtr cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika.
Jeżeli auto jest wyposażone w DPF zalecany jest odpowiedni olej oraz jego częstsza wymiana – co 15tys a nie jak przewiduje serwis co 30tys. Ta odmiana borykała się z awariami wtryskiwaczy oraz pompy wstępnego ciśnienia. Dlatego przed zakupem warto sprawdzić stan auta , silnika oraz jego osprzęty bo w przeciwnym razie możemy narazić się na wysokie koszty ewentualnych napraw. Poza tym silnik koncernu BMW ma licznych zwolenników i przy odpowiednim użytkowaniu zrobimy na nim kilkaset tysięcy kilometrów. Ponadto jednostka ta jest chwalona za przyzwoite osiągi, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania .
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
1998-2001r 2.0d 115-136 KM wtryski bezpośredni -pompa wtryskowa
2001r 2.0d 150KM wtrysk bezpośredni -Common Rail
2004 rok – filtr cząstek stałych występuje w większości aut z tym silnikiem
Silnik 2.0d BMW w latach 1999-2006 występował w Roverze 75 oraz Land Roverze Freelanderze
Średnia (głosów: 2) | (8.8) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |