Silnik 3.0 R6 d 24V 197KM (M57D30TU2) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 4824

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 TDCi 16V 109KM (DLD-416)14.05.2021

Po namowie SZWAGRA kupiłem Focusa 1.6tdci z przebiegiem 197000km, od handlarza z niemiec, byłem sceptycznie nastawiony na silnik dies

Odradzam

7.57

Silnik 1.4 TDI 6V PD 75KM (EA188)11.05.2021

to dobry silnik 350 tys km ma za sobą i nadal jeżdzi turbina nadal działa poprawnie od nowości wtryskiwacze już na granicy. olej

Polecam

7.94

Silnik 1.4 TDI 12V CR 105KM (EA288)10.05.2021

Samochód 2015 r. i 270 tys.przebiegu - padła turbina. Brak możliwości regeneracji . Po wymianie na nową (ponad 4 tys. zł) samoch

Odradzam

6.89

Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N)09.05.2021

Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto o

Polecam

9.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 3.0d o oznaczeniem M57D30TU2 został wprowadzony na rynek w 2006 roku.Miał bardzo szerokie zastosowanie w modelach BMW. Silnik w całości oparty na poprzednich wersjach z wprowadzonymi zmianami w osprzęcie.Podstawowe zmiany jakie zostały wprowadzone to podniesienie mocy,modyfikacja układu wtryskowego oraz zmiany w układzie rozrządu. Zastosowano nowszy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Bosch, nowa turbosprężarkę ze sterowaniem łopatek za pomocą nastawnika elektrycznego. Tak jak w poprzedniej wersji rozrząd też jest na łańcuchu ale obecnie napędzany jednym wałkiem a na drugi wałek napęd przekazuje przekładnia zębata.Silnik seryjnie wyposażony  problematycznym filtrem cząstek stałych. Element szczególnie podatny na awarie jeśli głównie poruszamy się w cyklu miejskim .Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika.Silnik w opinii użytkowników uchodzi za dobry i przy odpowiednim serwisowaniu nie powinien sprawiać większych problemów.Niestety silnik nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach oraz nie regularnym serwisie zdarzają się awarie osprzętu.Najczęstszą przypadłością tej odmiany są awarie koła pasowego na wale korbowym oraz wrażliwe na złej jakości paliwo wtryskiwacze !!! Przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach co najmniej ponad  200tys/km. Koszty nie należą do tanich ponieważ w wersjach po 2006 roku silnik wyposażone są w bardziej skomplikowany i droższy osprzęt.Omawiając 3 litrową jednostkę wysokoprężną należy zwrócić uwagę na jednostkę generującą moc 306KM. Posiada ona system twin power turbo czyli podwójne doładowanie. Takie rozwiązanie przekłada się na rewelacyjne osiągi.Reasumując silnik 3.0d  jest jednostką udaną, całkiem trwała,gwarantująca znakomitą dynamikę oraz przyspieszenie przy jednoczesnym niskim spalaniu. Jednakże wysokie zaawansowanie technologiczne pociąga za sobą spore koszta potencjalnych napraw oraz serwisu.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
trwała konstrukcja
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu
drogie naprawy awarii
awarie koła pasowego
awarie układu wtryskowego

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 3):
(6)
Trwałość
 6.67/10
Utrzymanie
 4.67/10
Dynamika
 6.67/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

bmw e60 525d 20.04.2021
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Zrobiłem tym autem 60000km i jedyne co w nim robiłem to podstawowe czynności eksploatacyjne oleje, filtry, klocki itp oraz wymiana akumulatora. Rozrząd i zaślepienie klapek w kolektorze ssącym zrobił już poprzedni właściciel a mnie póki co nie spotkała jakaś większa awaria/wymiana części i myślę że jeszcze na długo tak pozostanie ponieważ auto pracuje jak szwajcarski zegarek. Zaletą jest niskie spalanie Miasto 8.5-9l trasa przy 120kmh 5.7-6l

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Silnik trwały i długowieczny polecam tym którzy chcą żwawo, wygodnie i bez tankowania dostać się do celu swej podróży.

Wady:Na swoim przykładnie nie jestem w stanie ich stwierdzić :)

Odmiana silnika: e60 525dRocznik: 2007Przebieg: 307000 Śr. spalanie: 7.5
e60 525d 18.10.2020
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: błąd w opisie wtryskiwacze są elektromagnetyczne w wersji z manualna skrzynia biegów brak klapek gaszących w kolektorze ssącym ogólnie dpf jest duży i ciężko zapchać w sprawnym silniku pilnować termostatów dla pewności wymienić łańcuch rozrządu przy okolo 200tys km, łatwy dostęp jeszcze z przodu silnik bardzo dobry wysoka kultura niskie spalanie.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (5/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: m57n2 197kmRocznik: 2007Przebieg: 315000 Śr. spalanie: 7
BMW 525D 18.12.2019
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Bardo dobry silnik, bezawaryjny !!! niskie odpowiednia moc ! jedyny problem to DPF w cyklu miejskim ( nie dopala sie) lecz latwy w regenaracji !

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)

Zalety:Brak

Wady:DPF

Odmiana silnika: 197km ( M57D30TU2)Rocznik: 2009Przebieg: 127000 Śr. spalanie: 7.3

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.