BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 381KM N57S1

5616
Silnik BMW 3.0 R6 d 24V 381KM N57S1

Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 d 24V o mocy 381KM i oznaczeniu  (N57D30S1) wprowadzono na rynek w 2011 roku i jest najmocniejszą odmiana tej rodziny. Ta Wersja produkowana jest z podwójnym doładowaniem BiTurbo co pozwoliło na uzyskanie mocy 381KM !!! Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Charakterystyczną cechą tego silnika jest jego konstrukcja, całość została wykonana z aluminium.



Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4×4. Wszystkie odmiany występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów przy poruszaniu się po mieście. Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu – rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza.



Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys który prowadzi do poważnych usterek silnika. Usunięcie sadzy wiąże się z niestety z rozebraniem całego silnika co wiąże się z dużymi kosztami. Podsumowując silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany ma świetne osiągi bardzo dobra dynamikę i musi być odpowiednio użytkowany, tyczy się to przede wszystkim terminowej wymiany oleju oraz tankowania wysokiej klasy ON. Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • koszty serwisu oraz części
  • zbieranie się nagaru na kanałach dolotowych
  • uwaga na rozrząd !!! awarie napinacz i rozciąganie się łańcucha

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.7-7.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

17%
17%
17%
17%
17%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

13.06.2023 X5
(9.3)
Opinia: Genialny silnik, absolutnie bezawaryjny przy przebiegu 300tyś kompletnie nic, jedyne co trzeba robić jak dobrze tu opisane wymiana oleju na czas bardzo ważne i paliwo bardzo dobrej jakości, to gwarantuje absolutną bezawaryjność
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niesamowite wrażenia z jazdy, oszałamiające przyspieszenie 4.45 do setki oraz genialna trakcja.
Wady: Brak
  • Silnik: 381KM 3.0
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 300
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam