Silnik 2.0 16V d 190KM (B47D20) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 9798

BMW

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 2.5 16V CRDi (D4CB)20.04.2021

360000 km rok 2002 ucieka z pod tyłka reduktor ok jak dbasz tak masz jedynie wtryski do wym,lub reg .napewno 1szt. sprawdziłem Super

Polecam

8.41

Silnik 1.9 8V/16V MultiJet15.04.2021

Żadnych problemów, wystarczy regularny serwis filtry/olej, do tego rozsądna(dynamiczna) jazda i można cieszyć się bezawaryjności

Polecam

8.60

Silnik 1.9 dCi 130KM (F9Q 758/803/870)15.04.2021

Wbrew pozorom bardzo udany silnik, w megane 3 kombi radzi sobie bardzo dobrze. Zdecydowanie popieram piszących , iz trzeba jeździć n

Polecam

9.20

Silnik 1.6 16V MultiJet I 120KM15.04.2021

Bardzo dobry silnik. Zrobiłem już 60 tysięcy kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Niskie zużycie paliwa, tani serwis, bezawaryjn

Polecam

9.56

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 2.0d o mocy 190KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą.Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania. Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd.

Zalety:
wysoka kultura pracy
bardzo dobra dynamika
bardzo dobra elastyczność
bardzo niski poziom hałasu
niski poziom spalania

Wady:
wysokie koszty serwisu

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Olej

Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych 

BMW 5W-30,Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51

Przeglądy/wymiany oleju

co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania,może przesunąć się nawet do 30.000 km.

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 3):
(9.89)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9.67/10
Dynamika
 10/10

Głosy według opinii:

30

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

320d G21 Touring xdrive 190KM 09.03.2021
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: Cichy i oszczędny, jak na razie po pól roku eksploatacji i przejechaniu 10 tyś nie ma z nim problemów.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Rocznik: 2020Przebieg: 10000 Śr. spalanie: 7
X3 2016 25.01.2021
Średnia:
(9.67)
Tak

Opinia: Jak na razie super. Bardzo ekonomiczny ok7l średnio, dynamiczny, cichy. Do X3 idealny. Żadnych awarii, żadnych niepokojących objawów. Wymiana oleju raz na rok lub max 15 tys. Zero wycieków i niezła kultura pracy.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (10/10)

Zalety:Moc Spalanie Trwałość

Wady:Brak

Odmiana silnika: 190KM 2.0dRocznik: 2016Przebieg: 75000 Śr. spalanie: 6.8
X3 Lci xdrive 04.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak

Opinia: 80 kkm jak narazię bez problemów, po akcjach serwisowych EGR i chłodnicy. Zrywny i dość mało pali średnio można powiedzieć 8L, ale jak się buta da to i sporo więcej. Trasa do 140km/h jakieś 7L. Po wymianie EGR i wgraniu nowego oprogramowania przy gaszeniu silnika są dziwne dzwięki ale ponoć tak ma być. Ekonomiczny jak na masę X3 1800kg.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (10/10)
Odmiana silnika: 190KM B47Rocznik / Przebieg: 2015/80 Śr. spalanie: 7.8

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.