Chrysler

Silnik Chrysler 2.5 TD 8V 115KM-125KM VM R425

4498
Silnik Chrysler 2.5 TD 8V 115KM-125KM VM R425

Silniki Chrysler Jeep TD / CRD są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep
  • Lancia

Silnik Chrysler 2.5 TD 8V OHV 116KM-125KM  to konstrukcja firmy VM Motori – włoskiego producenta silników wysokoprężnych. Firma zajmowała się produkcją silników wysokoprężnych do łodzi motorowych oraz kutrów. Właśnie z tą myślą w połowie lat 80-tych został stworzony ten motor, z racji zapotrzebowania w motoryzacji wprowadzono jednostkę do wielu modeli. Na końcu lat 80-tych zadebiutowała w modelu Alfa Romeo 164 i została uznana za najszybszego diesla na świecie. Potem silnik był montowany do szeregu modeli na całym świecie zwłaszcza w USA gdzie silnik został zakontraktowany.


Znajdziemy go pod maską modeli Chrysler, Dodge, Jeep oraz Ford Scorpio czy Opel Frontera Jednostka wyposażona we wtrysk pośredni firmy Bosch z turbosprężarką oraz rozrządem opartym na kołach zębatych. W 1996 roku silnik przeszedł lekką modernizację i wprowadzono rozrząd łańcuchowy lecz nie spełnił on oczekiwań konstruktorów i już w 1998 roku wrócono do wersji z kołami zębatymi. Konstrukcja bardzo skomplikowana 4-cylindrowa oparta na bloku żeliwnym z czterema głowicami wykonanymi z aluminium.


Każda z głowic spełniała rolę dla jednego cylindra co było bardzo nietypowy rozwiązaniem dla silników samochodowych. Taka konstrukcja świetnie sprawdzała się w łodziach motorowych natomiast w autach sprawiała nie małe problemy. Po za świetnymi osiągami oraz dobra dynamiką jak na tamte lata jednostka przyprawiała o zawrót głowy mechaników. Do największych przypadłości silnika trzeba zaliczyć właśnie problematyczne głowice, w których uszkodzeniu ulegały uszczelki powodem było przegrzanie !!! A w tym wypadku mamy do czynienia z czterema niezależnymi głowicami, jednak naprawa jednej wymagała rozebrania wszystkich ponieważ wspólna była uszczelka.


Dodatkowo konstrukcja całego bloku oraz głowicy była bardzo skomplikowana co przekładało się na duże koszty napraw. Kolejną przypadłością był problem z smarowaniem układu rozrządu co doprowadzało do ich awarii. W roku 1996 inżynierowie wprowadzili łańcuch zamiast kół jednak był na tyle niedopracowany że wycofali go już w 1998r i wrócili do rozwiązań z kołami zębatymi. Silnik borykał się również z szybko zużywającymi się popychaczami o ile cena nowych nie jest zbyt wygórowana to już sam montaż bardzo utrudniony, powód ? Skomplikowana budowę głowicy co przekłada się na bardzo wysokie koszty idące w tysiącach. Największym problemem jest znalezienie serwisu mechanicznego który jest odpowiednio przygotowany do napraw tej jednostki. Reasumując, zakup auta z tym silnikiem musi być przemyślany i odpowiednio skonsultowany w innym przypadku może doprowadzić do bardzo kosztownych oraz uciążliwych napraw.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • przyzwoity poziom spalania
  • przyzwoite osiagi
  • dobra dynamika

Wady

  • wysoka awaryjność
  • awarie uszczelki głowicy
  • zużywające się popychacze zaworów
  • awarie układu rozrządu (słabe smarowanie)
  • skomplikowana budowa silnika
  • bardzo kosztowny serwis

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: VM R425
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy

Rozrząd oparty na kołach zębatych !!!
W latach 1996-1997 występował łańcuch rozrząd !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami