Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 120KM DV5RC

7503
Kategoria: Silniki PSA BlueHDi
Silnik PSA 1.5 BlueHDi 16V 120KM DV5RC

Silniki PSA BlueHDi są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.5 BlueHDi o mocy 120KM wszedł do produkcji w roku 2017 i miał zastosowanie w szeregu modeli koncernów Citroen/Peugeot oraz Opel.

Jednostka zastąpiła wysłużoną konstrukcję 1.6 HDI  która nie spełniała obecnych wymogów europejskich norm spalin. W ofercie znajdziemy dwie opcje ze skrzynią 6-biegową manualną oraz 8-biegowym automatem. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.2 ( został przygotowany do najnowszych norm  jakie zostaną wprowadzone) co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych najmniej emitujących emisji  CO2/ 96g/km.



Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.BlueHDi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Awarie

Niestety zdarzają się dosyć poważne awarie,takie jak pękający łańcuszek spinający wałki rozrządu !!! Sam rozrząd jest oparty na pasku jednak wraz z nim występuje również dosyć problematyczny łańcuszek.Interwał wymiany przypada na przebieg 150 tys/lub 6 lat niestety często dochodzi do awarii wspomnianego łańcuszka i to już przy przebiegach 50 tys/km !!! Warto zwracać uwagę na prace rozrządu gdy tylko usłyszymy jakiś hałas natychmiast trzeba udać się do serwisu.



Trzeba nadmienić że koszt wymiany kompletnego rozrządu czyli paska,pompy,napinacza oraz łańcuszka nie należy do tanich a jego wymiana jest dosyć skomplikowana .Kolejną przypadłością jaką zgłaszają użytkownicy to wycieki z pod pokrywy zaworów,producent nie zastosowała uszczelki a jedynie pastę uszczelniającą.Kolejną przypadłością tej jednostki jest problematyczny układ Adeblue a dokładnie jego czujnik który często ulega awarii.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • zdarzają się pęknięcia łańcuszka spinającego wałki rozrządu!
  • wycieki oleju z pod pokrywy zaworów
  • awaryjny czujnik Nox
  • problematyczny czynnik Adblue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DV5RC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000 km lub 6 lat/ dodatkowo występuje łańcuszek spinający właki rozrządu
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje AdBlue
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Total Quarts 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
33%
33%
33%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami