Ford

Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 100KM DLD-418

4336
Silnik Ford 1.8 TDCi 8V Duratorq 100KM DLD-418

Silniki Ford TDCi Duratorq są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.8 TDCI 100KM  to odmiana z rodziny DLD-418 która miała zastosowanie od 2003. r do 2010. r w modelach Ford Focus, Mondeo oraz Galaxy. Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym za pomocą systemu Common Raiil wyposażona w wtryskiwacze. piezoelektryczne firmy Siemens. Ich bezsprzeczną zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, oraz mała usterkowość.



Po stronie minusów należy zapisać wysoki koszt nowego elementu oraz trudną regenerację. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek która w dużym stopni poprawiła dynamikę jednostki. Właściciele pojazdów z silnikiem 1.8TDCI chwalą sobie  bardzo niskie poziomy spalania biorąc pod uwagę modele w których występują średnio wychodzi około 6l/100km. Silnik nigdy nie kooperował z filtrem cząstek stałych co niewątpliwie jest to jego duży atut. Do największych wad silnika należy szybko zużywające się koło dwumasowe przeciętnie wytrzymuje przebiegi 120 -140 tyś.



Trzeba również  zwrócić uwagę na odpowiedni dobór paska rozrządu, zależności od okresu produkcji ford stosował rożne rozwiązania koła zębate, pasek oraz dolną część oparta na łańcuchu dlatego aby nie dopuścić do przedwczesnego zerwania paska rozrządu niezwykle istotnym jest odpowiedni jego dobór. Po za tym silnik jest chwalony za duża trwałość, niską awaryjność i bezproblemowy serwis.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • braka filtra cząstek stałych
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • niska kultura pracy-głośny
  • awarie koła dwumasowego
  • kosztowna wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DLD-418
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 Km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: Formula Ford 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

14%
29%
14%
14%
14%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

17.11.2024 Ford Mondeo MK4 1.8 TDCI
(9.3)
Opinia: Jeżdżę samochodami z silnikiem wysokoprężnym od 35 lat. Silnik jest drugim po kultowym dwulitrowym Mercedesa z lat 80-tych (którym przejechałem bezawaryjnie 520 000 kilometrów) jeśli chodzi o niezawodność z jakim miałem w życiu do czynienia. Aktualnie 270 000 przebiegu bez żadnych istotnych problemów technicznych. Nie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjność Trwałość Brak DPF Niskie koszty serwisu
Wady: Turbo dziura Niska kultura pracy
  • Silnik: 1.8 TDCI Duratroq 100KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 272000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
08.04.2021 Focus
(9.3)
Opinia: bardzo dobry trwały silnik przejechane na nim 370 tys bez najmniejszych problemów,auto kupiłem z przebiegiem 210tys serwisowane regularnie co 15 tys ja wyminiłem sprzęgło i to wszystko reszta oryginał.Spalanie bardzo niskie 5.5 l fajnie się zbiera jedynie na zimnym trochę głośny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bardzo trwały silnik nie sprawiający żadnych problemów pali od przysłowiowego kopa nawet w największe mrozy,spalania bardzo niskie średni 5.5 na trasie nawet 4.5 l .
Wady: głośna praca na zimnym,rdzewiej blok oraz wtryski nie wiem dla czego
  • Silnik: 1.8 tdci 110KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 370tys
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię