Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V o mocy 120, 150, 190 lub 240KM wszedł do produkcji w 2017 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda pod nazwą handlową Panther. Priorytetem było stworzenie jednostki oszczędniejszej od starszych odmian z niższą emisją Co2 i NOx,aby to spełnić w jednostce wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Konstrukcja bloku silnika wykonana ze specjalnych stopów natomiast głowica odlana z aluminium, co pozwoliło na obniżenie hałasu oraz wibracji.Również wpływ na redukcję hałasu ma nowy układ rozrządu w którym pasek pływa w oleju.Silnik 2.0 EcoBlue został seryjnie wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą. Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2.
Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z ośmioma dyszami o ciśnieniu 2000 bar !To zapewnia szybką reakcję na pedał gazu i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania. Reasumując, użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani pod każdym względem a w szczególności kulturą pracy, elastycznością oraz osiągami.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Rozrząd !
Ford przewiduję wymianę paska rozrządu po przebiegu 240.000 km
Serwisanci zalecają skrócić wymianę maksymalnie po przebiegu 200.000km
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |