Popularne na rynku

Silnik Ford 2.0 EcoBlue – opinie – wady – usterki

15538
Silnik Ford 2.0 EcoBlue – opinie – wady – usterki

Silniki Ford EcoBlue są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V o mocy 120, 150, 190 lub 240KM  wszedł do produkcji w 2017 rokuJest to całkowicie nowa konstrukcja zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda pod nazwą handlową Panther. Priorytetem było stworzenie jednostki oszczędniejszej od starszych odmian z niższą emisją Co2 i NOx,aby to spełnić w jednostce wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych.


Konstrukcja bloku silnika wykonana ze specjalnych stopów natomiast głowica odlana z aluminium, co pozwoliło na obniżenie hałasu oraz wibracji.Również wpływ na redukcję hałasu ma nowy układ rozrządu  w którym pasek pływa w oleju.Silnik 2.0 EcoBlue został seryjnie wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą. Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2.


Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z ośmioma dyszami o ciśnieniu 2000 bar !To zapewnia szybką reakcję na pedał gazu i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania. Reasumując, użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani pod każdym względem a w szczególności kulturą pracy, elastycznością oraz osiągami.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6/6.1/6.2
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Ford/ 0W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Rozrząd !
Ford przewiduję wymianę paska rozrządu po przebiegu 240.000 km
Serwisanci zalecają skrócić wymianę maksymalnie po przebiegu 200.000km

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

18%
23%
18%
9%
18%
14%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

10.12.2021 Mondeo Vigniale
(10.0)
Opinia: polecam zwłaszcza w mojej wersji Vigniale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cicha praca małe spalanie bardzo dynamiczny wiem co mówię w ciągu 2.5 roku zrobiłem od nowości prawie 190 tys km ale olej wymieniam co 15 tys stosuje 0w30
Wady: zawór EGR ale to raczej przypadłość wszystkich silników
  • Silnik: 190 km 2.0 ecoblue panther
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 189000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam