Renault

Silnik Renault 1.5 Blue dCi 8V 115KM-116KM K9K

19141
Silnik Renault 1.5 Blue dCi 8V 115KM-116KM K9K

Silniki Renault Energy dCi / Blue dCi są stosowane w samochodach marki

Silnik Renault 1.5 Blue dCi o mocy 115-116KM wszedł do produkcji w roku 2018 i zastąpił  poprzednią wersję 90-konną z tej samej rodziny K9K. Powodem zmiany jest wprowadzenie bardziej wygórowanych norm spalin przez co jednostka została poddana szeregowi modyfikacji. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. Blue dCi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue.


Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • spełnia normy spalin Euro6

Wady

  • koszty serwisu
  • czynnik AdBlue

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: K9K 872
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 Kmlub 5 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 /AdBlue
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Elf Evolution Full-Tech FE 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata

AdBlue !
To specjalny czynnik, trzeba pamiętać o jego uzupełnianiu !!!
Dostępny jest na większości stacjach paliwgdzie można go napełnić do specjalnego pojemnika którego wlew zazwyczaj jest przy klapce wlewu paliwa. Jego wydajność to około 6-8 pełnych tankowań. Przeważnie o jego stanie informuje komputer pokładowy.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

7%
64%
14%
5%
5%
5%
Suma głosów: 59

Opinie użytkowników

27.04.2024 Renault Megane 4
(9.3)
Opinia: To moje 3 auto z 1.5 dci - najstarsze z przebiegiem ponad 300 ktys ciągle jeździ w poczciwym clio :) Jeśli jest serwisowany regularnie to jeżdzi bezwaryjnie - dynamika generalnie OK - przy pełnym załadunku (4 osoby + 4 rowery lub boks na dachu) brakuje trochę
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - niskie spalanie - kultura jazdy - bezawaryjnośc
  • Silnik: 115 KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 78000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam
24.08.2022 Renault Megane IV
(8.3)
Opinia: Miałem w Megane IV 2019 rok , przebieg przy zakupie 6000 km. Zrobione jakieś 16. 000. Dla mnie największym plusem jest spalaniem. Dynamika słaba i myślałem ze coś jest nie tak z autem. Dla mnie to nie chce jechać . Przejechałem się megane III z
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Spalanie
Wady: Dynamika Elastyczność Trzeba kręcić żeby jechał a i tak bez cudów.
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 22000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam