Silnik Renault 1.5 Blue dCi o mocy 115-116KM wszedł do produkcji w roku 2018 i zastąpił poprzednią wersję 90-konną z tej samej rodziny K9K. Powodem zmiany jest wprowadzenie bardziej wygórowanych norm spalin przez co jednostka została poddana szeregowi modyfikacji. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. Blue dCi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue.
Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
AdBlue !
To specjalny czynnik, trzeba pamiętać o jego uzupełnianiu !!!
Dostępny jest na większości stacjach paliwgdzie można go napełnić do specjalnego pojemnika którego wlew zazwyczaj jest przy klapce wlewu paliwa. Jego wydajność to około 6-8 pełnych tankowań. Przeważnie o jego stanie informuje komputer pokładowy.
Średnia (głosów: 2) | (8.8) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 6.5/10 |