Silnik Renault 1.7 Blue dCi o mocy 150KM z mom. obr 340Nm przy 1750 obr./min wszedł do produkcji w roku 2018 i zastąpił poprzednią wersję 1.6 dCi 160KM (jest jej rozwinięciem po szeregu modyfikacji), która nie spełniała obecnych norm. To kolejna rodzina silników wysokoprężnych po 1.5 Blue dCi, która uzupełnia ofertę koncernu Renault oraz Nissan. Jednostka zasila modele Renault Megane IV, Scenic IV, Kadjar, Koleos II, Talisman, Nissan Qashqai II oraz X-Trail III i występuję tylko z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Powodem zmiany jest wprowadzenie bardziej wygórowanych norm spalin przez co jednostka została poddana szeregowi modyfikacji.
Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. Blue dCi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue. Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail /ciśnienie 1800 barów
Średnia (głosów: 3) | (8.3) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 8.7/10 |
Dynamika | 9.0/10 |