Silnik 1.7 Blue dCi 150KM (R9N) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 1365

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.6 dCi 130KM (Renault R9M)20.06.2021

128tys. od nowości i wtryski do wymiany koszt 9tys.zł padły na autostradzie przy normalnej jeździe. 15 godzin czekania z dzieciakam

Odradzam

6.85

Silnik 1.6 Energy dCi 130KM (R9M 402/409)20.06.2021

Też uważałem, że to dobry silnik do czasu, gdy musiałem 15 godzin czekać z dzieciakami w Austrii na pomoc assistance. Po ściąg

Odradzam

6.92

Silnik 2.0 dCi 150/173KM (Renault M9R)18.06.2021

Bardzo fajnie diesel, dynamiczny i oszczedny, może nie tak jak D4D od Toyoty ale spalanie 7l przy mieszanej jeżdzie to chyba

Polecam

9.58

Silnik 2.0 16V d 150KM (B47D20)18.06.2021

2.0 190PS BMW F11 2015r. w moim nie przypadku nie było tak słodko kupiłem 3letnie z przebiegiem 100tys. km auto miało 3 serwisy o

Polecam

7.33

Najważniejsze informacje o silniku

Silnik 1.7 BludCi o mocy 150KM  z mom.obr 340Nm przy 1750 obr./min wszedł do produkcji w roku 2018 i zastąpił  poprzednią wersję 1.6 dCi 160KM (jest jej rozwinięciem po szeregu modyfikacji)która nie spełniała obecnych norm.To kolejna rodzina silników wysokoprężnych po wersji 1.5 BlueDci która uzupełnia ofertę koncernu Renault oraz Nissan.Jednostka zasila model Renault Talisman i występuję tylko i wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią ! Powodem zmiany jest wprowadzenie bardziej wygórowanych norm spalin przez co jednostka została poddana szeregowi modyfikacji .Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d - TEMP co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej emisji  CO2/. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania.Blue dCi to technologia która ma za zadanie zminimalizować emisję spalin do minimum.Odpowiadają za to katalizator,filtr cząstek stałych FAP oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SRC współpracujący z czynnikiem AdBlue. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach.Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue.Silnik charakteryzuje się bardzo dobra dynamiką wysoką kultura pracy oraz niskim poziomem spalania.

Zalety:
Nowoczesna konstrukcja
Bardzo wysoka kultura pracy
Świetna dynamika
Świetna elastyczność
niski poziom spalania

Wady:
?

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(9.33)
Trwałość
 10/10
Utrzymanie
 9/10
Dynamika
 9/10

Głosy według opinii:

10

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Koleos II FL 09.05.2021
Średnia:
(9.33)
Tak

Opinia: Cichy i bardzo elastyczny. U mnie w Koleosie z 2019 roku. Srednie spalanie od początku 6.62l, jazda drogami krajowymi 5.5-6l, miasto ok 7l, autostrada 7-7.5l. Biorąc pod uwagę gabaryty auta - nieźle.Jedyna wada to opóźnienie skrzyni Xtronic - startuje 0,5s po wciśnięciu gazu.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)

Zalety:Cichy, elastyczny i dość oszczędny.

Wady:

Odmiana silnika: 150KMRocznik: 2019Przebieg: 38000 Śr. spalanie: 6.62

Wybierz silnik i dodaj opinię

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.