Jaguar

Silnik Jaguar 2.0d 16V 150KM-163KM AJ200D

4576
Silnik Jaguar 2.0d 16V 150KM-163KM AJ200D

Silniki Jaguar Land Rover TD / SD są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 2.0d 16V o mocy  150KM-163KM wszedł do produkcji w 2015 roku jako nowa konstrukcja z rodziny Ingenium. Jednostka jest  stosowana w szeregu modeli Jaguar oraz Land Rover zastąpiła starsze odmiany koncernu Forda z rodziny AJ V6.Nowa rodzina silników Ingenium to konstrukcja modułowa co oznacza że ma zastosowanie zarówno w Dieslu jak i  benzynie w odmianach 3.4,5 oraz 6 cylindrowych.



Może mieć zastosowanie poprzecznie lub wzdłużnie z możliwością napędu na przednie lub tylne osie jak również z napędem 4×4. Nowoczesna konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail o ciśnieniu 1800bar z turbodoładowaniem produkowane przez firmy Mitsubishi i BorgWarner.Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy świetną dynamiką oraz niskim poziomem spalania jak na pojemność oraz moc.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AJ200D
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: Motul 5W30, wymiana po ?
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

03.12.2022 Jaguar XF II
(8.7)
Opinia: Silnik jest faktycznie oszczędny i bezproblemowy (prawie).
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Oszczędny, cichy, dobrze się sprawdza.
Wady: Turbosprężarka Mitsubishi. Ona zabija te silniki.
  • Silnik: Ingenium 163 KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 208000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam