Jaguar

Silnik Jaguar/L-R 2.0d 16V 180KM AJ20D4

22341
Silnik Jaguar/L-R 2.0d 16V 180KM AJ20D4

Silniki Jaguar Land Rover TD / SD są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 2.0d 16V o mocy  180KM wszedł do produkcji w 2015 roku jako nowa konstrukcja z rodziny Ingenium. Jednostka jest  stosowana w szeregu modeli Jaguar oraz Land Rover zastąpiła starsze odmiany koncernu Forda z rodziny AJ V6.Nowa rodzina silników Ingenium to konstrukcja modułowa co oznacza że ma zastosowanie zarówno w Dieslu jak i  benzynie w odmianach 3.4,5 oraz 6 cylindrowych.



Może mieć zastosowanie poprzecznie lub wzdłużnie z możliwością napędu na przednie lub tylne osie jak również z napędem 4×4. Nowoczesna konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail o ciśnieniu 1800bar z turbodoładowaniem lprodukowane przez firmy Mitsubishi i BorgWarner.Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy świetną dynamiką oraz niskim poziomem spalania jak na pojemność oraz moc.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AJ200D
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: Motul 5W30, wymiana po ?
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.0)
Trwałość 6.3/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 2

Najbardziej awaryjna część

29%
7%
14%
0%
7%
43%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

21.09.2023 Discovery 4
(10.0)
Opinia: Jak się dba tak się ma … Silnik godny polecenia Większość myśli ze nic nie należy robić tylko śmigać Dawać wciery A później zdziwienie ze to czy tamto Przepraszam ze tak się wyrażę: Na głupiznę nie ma rady Wymieniaj jeden z drugim wszystko na czas Dbaj a to ci
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność Prowadzenie Itd.
Wady: Jedynie ten na akumulatorze (-) Brak bo jak dbasz to ich nie ma A co do serwisu Jeśli drogo to niech robi przysłowiowy szwagier jak się zna
  • Silnik: 180
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 156.467
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
13.06.2023 Discovery Sport 2.0D
(4.3)
Opinia: Mam od nowości (2016) Disco Sporta 2.0 180KM. Jeszcze rok temu powiedziałbym, że jest to zupełnie fajna jednostka, choć odrobinę za słaba do tak ciężkiego auta. No właśnie, jeszcze rok temu.... Przy około 130tyś katastrofa: turbina, trzy wygięte korbowody, spalone wtryski.... Remont drobne 50tyś. pln. Co
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Spory moment dający wystarczającą dynamikę do ok. 120km/h Bardzo paliwożerny przy dynamicznej jeździe
Wady: Szarpie przy start/stop Bardzo paliwożerny przy dynamicznej jeździe
  • Silnik: 180
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 150.000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
08.05.2022 Jaguar XE
(4.7)
Opinia: Silnik jak na czterocylindrowego diesla ma fajną kulturę pracy i mało spala. Dynamika przyzwoita, nie odbiega w zasadzie w żadną stronę od konkurencji. Natomiast trwałość to porażka- kompletne zatarcie silnika przy przebiegu 140 tys. km pomimo właściwego serwisowania (przeglądy co 15 tys. km) i użytkowania
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • 7.0/10
Zalety: niskie spalanie dynamika kultura pracy
Wady: niska trwałość
  • Silnik: 180 km/aj200d
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
20.01.2022 F-Pace I-Generacja 2015-
(9.0)
Opinia: Witam, uzytkuje Jaguara F-Pace z silnikiem 2.0d 180KM od trzech lat. Samochod sprawuje sie znakomicie poza troszke wiekszym spalaniem niz podaje producent. Ale biorac pod uwage jazde po naszych dziurawych drogach , przy przebiegu 79000km naprawde nie znam pojecia co to wachacz czy lacznik stabilizatora lub koncowka drazka....
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Silnik cichy, dynamiczny
Wady: interwal olejowy nalezy robic co 10.000km bedzie napewno taniej..... dochodza sluchy o awariach lecz nikt w srewisie nie ma pojecia co jest na rzeczy....
  • Silnik: 180
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 79000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam