Jaguar

Silnik Jaguar/L-R 3.0 V6 TD 24V 252-258KM AJV6D

6222
Silnik Jaguar/L-R 3.0 V6 TD 24V 252-258KM AJV6D

Silniki Jaguar Land Rover TD / SD są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 3.0 V6 TD 24V 252-258KM występuję w samochodach Range Rover oraz Land Rover Discovery. Jest to konstrukcja koncernu PSA, którą można również spotkać w modelach Peugeot oraz Citroen. Dzięki zastosowaniu dwóch turbosprężarek jednostka charakteryzuje się znakomitą dynamiką przy jednoczesnym niskim spalaniu. Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail III generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. W razie awarii wysokie koszta części zamiennych oraz obsługi. Przed zakupem należy zastanowić się czy mamy odpowiednio głęboki portfel.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • koszty części oraz ich dostępność

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: AJV6D
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata

Silnik 3.0 V6 HDI z innymi oznaczeniami 3.0D/TDV6/SDV6/ znajdziemy również w modelach Land Rover oraz Jaguar  

3.0D/TDV6/SDV6
237 KM /450 N⋅m  – Citroen C5, Citroen, C6 Peugeot 407, Peugeot  407 Coupe
237 KM/ 500 N⋅m – Jaguar XF, Land, Rover Discovery 4, Range Rover Sport
251 KM/ 600 N⋅m – Land Rover Discovery 4, Range Rover Sport271 KM/ 600 N⋅m – Jaguar XF, Jaguar XJ, Range Rover

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami