Jaguar

Silnik Land Rover 3.6 V8 TD 32V 272KM TDV8

6015
Silnik Land Rover 3.6 V8 TD 32V 272KM TDV8

Silniki Jaguar Land Rover TD / SD są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 3.6 V8 TD 32V o mocy 272KM wszedł do produkcji w roku 2006 i był stosowany w m modelach Range Rover. Konstrukcja silnika pochodzi z rodziny Lion wspólnej konstrukcji Ford/PSA z która została oparta na sprawdzonej odmianie 3.0 AJD-V6.Silnik posiada system wtrysku bezpośredniego Common Rail III generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi firmy Siemens . Ta odmiana został wyposażona w dwie  turbosprężarki  sterowne elektronicznie z możliwością chwilowego nadmiernego doładowania. Jednostka charakteryzuje się świetną dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością. Jednak w razie awarii potencjalny użytkownik musi się  liczyć z wysokimi kosztami części zamiennych oraz obsługi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • Wysokie koszty serwisu
  • Wysokie koszty części zamiennych

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: TDV8
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 9.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
33%
0%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

29.11.2022 RR SPORT
(9.3)
Opinia: kozak motor super dynamika, rozrząd na ŁAŃCUCHU a nie na pasku, spalanko 10 srednie, 12 miasto jak deptasz to i 15, trasa 6-7
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: turbo kozak nie do zdarcia, ale nie jak jesteś jemioł
Wady: wady do kiepscy poprzedni użytkownicy
  • Silnik: tdv8
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 212
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
29.11.2022 Range Rover Sport
(9.7)
Opinia: Najlepszy wybór do auta o takiej masie i zarazem najlepszy na trasy, bo później to chyba tylko benzyna 4.2
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: nie jest tanio, ale coś za coś
Wady: nie jest tanio
  • Silnik: 272
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 233000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam