Jaguar

Silnik Jaguar 4.4 V8 SD 32V 313KM-340KM TDV8

3252
Silnik Jaguar 4.4 V8 SD 32V 313KM-340KM TDV8

Silniki Jaguar Land Rover TD / SD są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 4.4 V8 SD 32V o mocach 313/340KM  wszedł do produkcji w 2010 roku i zasilała szereg modeli Range Rover. Konstrukcja koncernu Ford Motor Company  która została oparta na sprawdzonej odmianie silników Lion V6 (AJD) które były stosowane od 2006 roku. Silnik zbudowany na potrzeby aut segmentu SUV w którym świetnie się spisuje. Biorąc pod uwagę jego pojemność, moc oraz wagę modeli w których jest stosowany jego dynamika jest na wysokim poziomie a przy tym bardzo oszczędny.



Test pokazały że bez problemu rozpędza 2-tonowego kolas Range Rover do setki w niespełna 7. sekund ! to wyśmienity wynik biorąc pod uwagę z jakim modelem mamy do czynienia. Drugi pozytywnym zaskoczeniem jest wynika spalania który średnio oscyluje w granicach 11l/100km.Jednostka charakteryzuje się świetną dynamiką wysoką kulturą pracy oraz niską awaryjnością. Jednak w razie awarii potencjalny użytkownik musi się  liczyć z wysokimi kosztami części zamiennych oraz obsługi.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalana

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: TDV8
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Siemens
  • Ilość oleju silnikowego: 9.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 25.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

03.12.2022 Range Rover Sport SE
(9.3)
Opinia: Silnik ten to Ford (Lion) TDV8 montowany dla przykładu w Range Rover Sport Od 2006 do 2008 czyli krótko. Ciężko go dostać (przewaga słabych V6). Silnik na łańcuchu nie pasku, olej optymalny 5w40, spalanie bardzo niskie jak na V8 (trasa prędkość 90km/h 6-7l !!) Miasto
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Fordowskie V8 które miało trafić np. do F150 Bezawaryjny Względnie niskie spalanie
Wady: Ciężko się dostać np. do turbin, trzeba się napocić Zaniedbanie serwisu może być kosztowe Duży i ciężki
  • Silnik: 272KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 244000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam