Silnik Mercedes 2.0 CDI o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach Mercedes-Benz Klasy A oraz B w latach 2004-2012. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail II generacji z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi firmy Bosch. Ich niewątpliwą zaletą jest stosunkowo niewysoka cena oraz możliwość regeneracji. Silnik jest nietypowo montowany pod podłogą samochodu. Jednostka nachylona jest o 60 stopni do przodu i ustawiona poprzecznie. Zamysłem konstruktorów było wykorzystanie jak największej przestrzeni we wnętrzu samochodu.
Ma to dużo zalet ale również wad ponieważ przy jakiejkolwiek awarii dostęp do silnika jest utrudniony. Przykładem może być np. awaria sprzęgła z dwumasą gdzie koszty wymiany są o wiele wyższe niż w przypadku klasycznych rozwiązań. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią biegów lub bezstopniową Autotronic. W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały jednak jego osprzęt przy wyższych przebiegach lubi być awaryjny co może pochłonąć wysokie koszty ich naprawy i wymiany. Trzeba pamiętać że nowsze modele aut z tą jednostką są serynie wyposażone w filtr cząstek stałych DPF !!! Jednostka charakteryzuje się niskim poziomem spalania i bardzo dobrą dynamiką.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |