Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 204KM OM651

4938
Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI 204KM OM651

Silniki Mercedes-Benz CDI są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes-Benz
  • Chrysler
  • Jeep

Silnik Mercedes 2.1 R4 CDI o mocy 204KM spotykamy w wielu modelach Mercedesa. Ta odmiana z oznaczeniem OM651 weszła do produkcji w 2009 roku. Jednostka posiada wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy systemu Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa wprost proporcjonalnie do obciążenia silnika, po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Dużym plusem jest zastosowanie bezobsługowego mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.


Silnik zaopatrzony jest w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek co przekłada się na lepsze osiągi. Te oraz wiele innych rozwiązań miało wpłynąć na osiągnięcie maksymalnie najlepszych parametrów oraz zredukowania emisji spalin Co2 do minimum. Jak przystało na nowoczesnego diesla silnik od 2009 roku współpracuje z filtrem cząstek stałych DPF i spełnia normy spalin Euro 5 a od 2010 roku Euro 6. Kierowcy chwalą sobie jednostkę za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz niski poziom spalania. Bezsprzecznie największym jednostki atutem jest niska awaryjność.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

bezpośredni Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • koszty serwisu
  • awarie DPF w wersjach po 2008r

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: OM651
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 25.000 km lu 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

15%
23%
23%
15%
15%
8%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

11.04.2024 ML 166 250cdi
(10.0)
Opinia: Ml 166 250cdi bardzo oszczędny i dynamiczny jak trzeba jednak kultura pracy w samochodzie tej klasy trochę słaba
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie Tani serwis Wystarczająca dynamika
Wady: Kultura pracy tego motoru (wewnątrz Ok )jak się stoi przy aucie jest straszna przebieg 52000km pierwszy właściciel
  • Silnik: Om651 204km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 52000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię