Silnik VW 3.0 TDI V6 Mild Hybrid EA897evo3 DMGA o mocy 286KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila samochody Audi A4 B9, A5 F5, A6 C8, A7 4K, A8 D5 oraz Q5 FY. Układ powstał na bazie jednostki wysokoprężnej 3.0 TDI V6 zespolonej z instalacją elektryczną 48V. W napędzie znajduje się silnik elektryczny 8KM z momentem obrotowym 60Nm oraz akumulatorem o pojemności 0.5 kWh umieszczonym pod podłogą bagażnika.
Układ ten potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu. Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki, jazda w określonych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bezemisyjnym. Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomnianą instalację elektryczną dzięki której jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.
Tak więc gdy auto porusza się z pewną prędkością po zdjęciu nogi z gazu silnik automatycznie wyłącza się na czas około 40 sekund, co pozwala na pokonanie kilkuset metrów bez spalania paliwa. Kolejnym rozwiązaniem jest moment kiedy auto zatrzymujemy i od prędkości ok. 20km/h do zatrzymania jedziemy na wyłączonym silniku. Jest to idealne rozwiązanie w ruchu miejskim gdzie często dojeżdżamy z niewielką prędkością do świateł czy skrzyżowania. Wszystkie te zabiegi znacząco wpływają na obniżenie spalania oraz redukują emisję spalin Co2.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Typ silnika: Diesel
Moc silnika: 286 KM
Moment obrotowy: 620 Nm
Pojemność baterii: 0.5 kWh
Moc silnika EV: 8 KM
Moment obrotowy EV: 60 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 286 KM
Moment obr. systemu: 620 Nm
Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |