Silnik Ford 3.0 V6 EcoBlue 24V 240KM PowerStroke wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila model Ford Ranger. Jest to nowa konstrukcja koncernu Ford, która ma zastosowanie w modelach typu pickup. Konstrukcja bloku wykonana z zagęszczonego grafitu oraz głowicy odlanej z aluminium co pozwoliło na znaczne obniżenie wagi jednostki. Silnik wyposażony w dwie turbosprężarki oraz nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi z o ciśnieniu 2000 bar !
To zapewnia szybką reakcję na pedał gazu i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania i obniżenie hałasu. Jak przystało na nowoczesną konstrukcję została ona wyposażona w kompleksowy system oczyszczania spalin co pozwoliło na uzyskanie norm Euro6. System składa się z nowej generacji filtra cząstek stałych DPF ,wysokociśnieniowego układ recyrkulacji spalin EGR chłodzonego spalinami oraz SRC (selektywną redukcją katalityczna) z dodatkiem płynu AdBlue.
Silnik może poszczycić się bardzo dobrą dynamiką wysoką kultura pracy oraz przyzwoitym poziomem spalania jak na gabaryty oraz wagę auta. Konstrukcja uchodzi za trwałą jednak zdarzają się poważne usterki w budowie takie jak pęknięcia wałów korbowych oraz wczesne zużycie łożysk wału korbowego. Przyczyną może być wada konstrukcyjna jak również mało-wydajna pompa olejowa lub wydłużony interwał wymiany oleju. Kolejną przypadłością jest filtr cząstek stałych i jego zapychanie zwłaszcza przy jeździe na krótkich odcinkach. Trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu i wymianie odpowiedniego oleju przystosowanego do silników z filtrem cząstek stałych DPF (SAE 5W-30 API FA-4) maksymalnie co 12.000km lub jedne rok.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |