Hybryda

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi SmartStream hybrid 48V D4FE

83
Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi SmartStream hybrid 48V D4FE

Silniki Hyundai blue / SmartStream są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai 1.6 CRDi Smartstream 48V Hybrid  wszedł do produkcji w 2020 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to nowa odmiana  silników z rodziny Smartstream z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. Cały układ powstał na bazie jednostki 1.6 CRDi z oznaczeniem D4FE zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 48V i akumulatorem o pojemności 0,44kWh generującym moc 14KM. Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany miękką hybrydą ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie poziomu spalania. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy i hamujemy. Dodatkowa moc, którą generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektywniejsze i bardziej ekologiczne.



Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuje  turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek  Garrett GTE1244VZM oraz koł dwumasowe. W tej wersji silnika zastosowano rozrząd oparty na pasku a konkretnie na dwóch paskach – jeden suchy napędzający rozrząd oraz drugi tzw. mokry, który napędza pompę oleju pracując w kąpieli olejowej. Producent zaleca jego kontrolę przy 120tys/km a wymianę przy 240tyś/km, niestety wymiana obejmuję komplet i nie należy do tanich. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d  co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. których celem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • problematyczny czynnik AdBlue
  • problemy z filtrem cząstek stałych przy jeździe miejskiej

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Moc silnika: 136 KM

Moment obrotowy: 280 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.44 kWh

Moc silnika EV: 14 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)

Moc systemu: 136 KM

Moment obr. systemu: 320 Nm

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4FE
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000km/ inspekcja po 120.000km
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6d
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L L, typ oleju: 0W-20 / ACEA C5, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

03.11.2024 Kia XCeed 1.6 CRDi mHEV
(8.7)
Opinia: dynamiczny silnik, cichy, niskie spalanie, na początku problem przy 30 tys. km z czujnikiem położenia wału, na szczęście na gwarancji, obecnie 83000 przebiegu i bez większych problemów, przy 100 tys km serwis nakazuje sprawdzić pasek zębaty rozrządu mam nadzieję , że jak będzie postrzępiony to
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy i dynamiczny nawet powyżej 140km/h, małe zapotrzebowanie na paliwo
Wady: podobno problem występuje z paskiem rozrządu pracujący w oleju ale jeszcze nie mam takiego przebiegu żeby to sprawdzić, drogie serwisy okresowe.
  • Silnik: 136KM / 1.6CRDi
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 83000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam