Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi 16V SmartStream D4FE

7308
Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi 16V SmartStream D4FE

Silniki Hyundai blue / SmartStream są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 1.6 CRDi Smartstream z oznaczeniem  (D4FE) wszedł do produkcji w 2017 roku i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to nowa odmiana  silników z rodziny Smartstrem z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi.  Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek  Garretta GTE1244VZM oraz koło dwumasowym.



W tej wersji silnika zastosowano rozrząd oparty na pasku a konkretnie na dwóch paskach – jeden suchy napędzający rozrząd oraz drugi tzw. mokry, który napędza pompę oleju pracując w kąpieli olejowej. Producent zaleca jego kontrolę przy 120tys/km a wymianę przy 240tyś/km, niestety wymiana obejmuję komplet i nie należy do tanich. Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d  co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. których celem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.



Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue..Użytkownicy sygnalizują problemy  z  filtra cząstek stałych przeważnie przy jeździe miejskiej na krótkich odcinkach który potrafi się zapchać.Również trzeba uważać na tankowanie wysokiej jakości paliwa ponieważ układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy na złej jakości paliwo..Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • problematyczny czynnik AdBlue
  • problemy z filtrem cząstek stałych przy jeździe miejskiej

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4FE
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią Garretta GTE1244VZM
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000km/ inspekcja po 120.000km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje AdBlue/Euro 6
  • Silnik spełnia normę spalin EURO6d
  • Wtryski: Elektromagnetyczne
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: 0W-20 / ACEA C5, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (6.1)
Trwałość 3.9/10
Utrzymanie 5.5/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 9

Najbardziej awaryjna część

16%
19%
21%
15%
16%
13%
Suma głosów: 129

Opinie użytkowników

16.10.2024 Kia Ceed III Kombi
(9.0)
Opinia: Na ten moment przejechane 2000 km. Jeśli chodzi o kulturę pracy wszystko ok. Cichy. Z minusów to ten cały rozrząd - to prawda zepsuli ten silnik, tym całym rozrządem. Trzeba wymienić go przy 120 000 a nie przy 240 000 km. I nie wiem czemu
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Cichy Dynamiczny
Wady: Rozrząd na pasku - sczgolnie mokry Spalanie - zdecydowanie powyżej średnich producenta,
  • Silnik: 115 D4FE
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 93000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
25.09.2024 tucson
(9.3)
Opinia: czytając wcześniejsze opinie ma się wrażenie jakby pisała je jedna osoba:) jak ktoś ma problem,żeby co 100 tys km zmienić rozrząd z paskiem pompy za 1000 zł to niech go nie kupuje,wg mnie ten silnik i tak jest super w porównaniu z konkurencją z niemiec
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: cichy mocny oszczedny
Wady: przejechałem nim już 160 tys i nie znalazłem wad
  • Silnik: d4fe
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 162000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
24.08.2024 Kia Optima
(7.3)
Opinia: Po zakupie wymieniłem rozrząd przy przebiegu 185000km. Na 200km będzie wymiana kompletu sprzęgła z dwumasą. Ale to wszystko to części eksploatacyjne.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: kultura pracy spalanie
  • Silnik: 136km
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 188000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
18.06.2024 Kia Optima FL
(5.3)
Opinia: Najgorszy silnik D4FE Kia jaki wyszedł na rynek, problem z DPF, który jest tykającą bombą, oby tylko odmówił pracy w czasie gwarancji bo inaczej kilkanaście tysięcy w plecy, sprzęgła w aut. skrzyni wymieniasz już poza gwarancją, termostat pękający który kosztuje 2900,00 to też słaby punkt
  • 2.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy i małe spalanie
Wady: po 100 tys. zaczynają się problemy
  • Silnik: 1,6 CRDi D4FE
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 135000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Odradzam
21.05.2024 Optima
(6.0)
Opinia: Siln może cichy i elastyczny z dobrą mocą przy małej pojemności ale już osprzęt pożal się Boże, przede wszystkim DPF to porażka, wydaje mi się że każdy egzemplarz samochodu z tym silnikiem miał lub będzie mieć problem z dwukomorowym DPF który ma wadę fabryczną,
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy
Wady: DPF, Tarcze sprzegłowe,
  • Silnik: 1,6 CRDi D4FE
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 151000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Odradzam