Silnik Hyundai/Kia 2.0 CRDI blue drive o mocy 150KM z oznaczeniem D4HA-U2 wszedł do produkcji w 2016 roku i miał zastosowanie w samochodach Hyundai Santa Fe III FL i IV do 2021 roku. Konstrukcja czterocylindrowa z głowicą wykonaną z aluminium z rozrządem opartym na łańcuchu. Zasilana wtryskiem bezpośrednim Common Rail wyposażone we wtryskiwacze piezoelektryczne Bosch trzeciej generacji o ciśnieniu 1800 bar. W silniku zastosowano nowej generacji elektroniczną turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek.
Odmiana blue drive została przystosowana do spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6 i posiada system start&stop. Aby zmniejszyć drgania oraz hałas i wibracje silnik ma wiele nowatorskich rozwiązań takich jak plastikowe osłony głowicy, kolektora czy obudowy oleju i usztywniono obudowę jednostki. Silnik charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką oraz przyzwoitym poziomem spalania. Trzeba pamiętać że silnik jest wyposażony w nowsze rozwiązania technologiczne oraz bardziej zaawansowany osprzęt, co w razie awarii pochłania większe koszty.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |